luni, 27 iunie 2011

Discuri de frana: defectiuni si remedieri

Principalele defectiuni ale unui set de discuri de frana sunt: zgarierea, spargerea, deformarea si ruginirea excesiva. Unele service-uri ofera ca solutie de remediere a acestor probleme schimbarea in totalitate a setului de discuri de frana. Dar acest lucru este uneori mai scump si nu neaparat necesar. Deci se va face atunci cand pretul de reparare al discurilor de frana este mai mare decat unele noi. Din punct de vedere mecanic, orice disc de frana poate fi folosit pana cand atinge grosimea minima recomandata de producator.

discuri de frana


Cei mai multi producatori auto recomanda rectificarea (nivelarea) unui set de discuri de frana, atunci cand acestea nu au ajuns la limita minima de grosime. Prin rectificare, discurile de frana obtin o suprafata plana, fara zgarieturi sau nivelari ce produc vibratii in folosire, zgomot si cauzeaza ineficienta franelor. Grosimea discurilor de frana va fi uniforma pe toata sprafata dupa rectificare.

discuri de frana


O diferenta de grosime pe suprafata discurilor de frana mai mare de 0,17 mm poate deja sa fie simtita de sofer in timpul conducerii. Fenomenul se intampla deoarece placutele de frana oscileaza in momentul in care trec peste denivelarile din sprafata discurilor de frana. Aceasta oscilare este preluata de etrier si apoi transmisa in tot trenul de rulare al masinii.

discuri de frana


Rectificarea discurilor de frana se face cu echipament special. Aceasta operatie se poate face cu discurile ne-demontate de pe masina sau demontate. O data ce au fost demontate si rectificate, un set de discuri de frana trebuie montat cu grija. Montajul nu se va face doar cu scule hidraulice si cu o cheie dinamometrica, respectandu-se exact cuplul de strangere recomandat de producatorul vehiculului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu